OCTA INTERNETA DARĪJUMU NOTEIKUMI
1. Apdrošināšanas cenu aprēķinu un polises iegādi nodrošina SIA „IIZI Brokers” (turpmāk – IIZI vai IIZI Brokers).
2. Klients: ir jebkura fiziska vai juridiska persona, kas izmanto, ir izmantojusi vai ir izteikusi nodomu izmantot, vai ir jebkādā citādā veidā saistīta ar kādu no IIZI sniegtajiem pakalpojumiem.
3. Informācija par apdrošināšanas starpnieka darbību: IIZI Brokers, kā apdrošināšanas starpniekam, saskaņā ar Apdrošināšanas un Pārapdrošināšanas Izplatīšanas likuma 34. un 36.panta prasībām, ir pienākums par savu darbību sniegt Klientam šādu informāciju:
3.1. Apdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumu, veicot apdrošināšanas piedāvājumu vispusīgu analīzi, kura rezultātā Klients izvēlas slēgt apdrošināšanas līgumu, Klienta vārdā un interesēs sniedz apdrošināšanas brokeru sabiedrība – SIA “ IIZI BROKERS”, reģistrācijas numurs 40003349492, juridiskā adrese: Vienības gatve 109, Rīga, LV-1058, Latvija, elektroniskā pasta adrese: birojs@iizi.lv.
3.1.1. IIZI Brokers sniedz individualizētas rekomendācijas par pārdošanai paredzētajiem apdrošināšanas produktiem. IIZI Brokers sniedz Klientam objektīvu informāciju par piedāvātajiem apdrošināšanas produktiem saprotamā veidā, lai Klients, pamatojoties uz saņemto informāciju, varētu pieņemt lēmumu. Šo informāciju IIZI Brokers sagatavo atbilstoši piedāvātā apdrošināšanas līguma sarežģītībai un Klienta kategorijai.
3.1.2. Ikvienai personai ir tiesības ārpustiesas ceļā iesniegt rakstveida sūdzību IIZI Brokers, par IIZI Brokers sniegtajiem pakalpojumiem, atbilstoši kārtībai, kas atrodama IIZI Brokers mājaslapā: https://www.iizi.lv/iizi-grupa/sudzibu-izskatisanas-kartiba/
3.1.3. IIZI Brokers ir reģistrēts kā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru sabiedrība, Latvijas Bankas uzturētajā, publiskajā un jebkurai personai pieejamajā Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru reģistrā ar reģistrācijas nr.06.09.02/143. Pārliecināties par IIZI Brokers reģistrāciju Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru reģistrā var pieprasot informāciju Latvijas Bankai vai tās mājas lapā www.bank.lv
3.1.4. IIZI Brokers nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības, kas aptver 10 un vairāk procentu no apdrošināšanas komersanta vai ārvalsts apdrošinātāja filiāles mātes sabiedrības balsstiesīgo akciju skaita vai pamatkapitāla, nevienā apdrošināšanas komersantā vai ārvalsts apdrošinātājā, kurš izveidojis ārvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā. Nevienam apdrošināšanas komersantam, tā mātes sabiedrībai vai ārvalsts apdrošinātājam, kurš izveidojis ārvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā, nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības IIZI Brokers, kas aptver 10 un vairāk procentu no IIZI Brokers balsstiesīgo akciju skaita vai pamatkapitāla.
3.1.5. IIZI Brokers nav līgumisku saistību nodarboties ar apdrošināšanas izplatīšanu tikai viena vai vairāku noteiktu apdrošināšanas komersantu vai ārvalsts apdrošinātāju filiāļu interesēs.
3.1.6. IIZI Brokers atlīdzības veids par piedāvāto apdrošināšanas līgumu ir atlīdzība (komisija) par apdrošināšanas izplatīšanu, kas ir iekļauta apdrošināšanas prēmijā.
3.2. Pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas IIZI Brokers, pamatojoties uz Klienta sniegto informāciju, ir noskaidrojis Klienta prasības un vajadzības, kā arī iemeslus, kas ir par pamatu sniegtajām konsultācijām par attiecīgo apdrošināšanas pakalpojumu.
3.3. IIZI Brokers, ievērojot Klienta vajadzības, sniedz ieteikumus un sagatavo piedāvājumu, pamatojoties uz vispusīgu apdrošinātāju piedāvājumu analīzi.
4. OCTA polišu izdošanu nodrošina IIZI izstrādāts automātisks risinājums www.iizi.lv (portāls), kas pieejams katru dienu no 00:00 – 24:00. Gadījumos, kad automātiska OCTA izdošana nav iespējama, OCTA polisi izdod IIZI darbinieks, darba laikā (darba dienās no plkst. 9:00-17.30).
5. Ar IIZI starpniecību portālā ir iespējams iegādāties OCTA polises no sadarbības partneriem – apdrošināšanas sabiedrībām. Apdrošināšanas polišu noteikumus nosaka katra apdrošināšanas sabiedrība.
• AAS "Balta" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments OCTA-Balta-APID.pdf
• "If P&C Insurance AS Latvijas filiāle" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-IF-APID.pdf
• "ERGO Insurance SE Latvijas filiāle" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-ERGO-APID.pdf
• AAS "Baltijas Apdrošināšanas Nams" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-BAN-APID.pdf
• "Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-Compensa-APID.pdf
• ADB "Gjensidige" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-Gjensidige-APID.pdf
• "Balcia Insurance SE" OCTA apdrošināšanas produkta informācijas dokuments (APID) - OCTA-Balcia-APID.pdf
6. Apdrošināšanas cenu nosaka katrs apdrošinātājs – IIZI negarantē cenu pareizību. Retos gadījumos aprēķinātā OCTA cena var nesakrist ar cenu iegādes brīdī – šādā gadījumā automātiska OCTA iegāde tiks pārtraukta un ar Klientu sazināsies IIZI darbinieks.
7. IIZI ir līgumiskas saistības nodarboties ar apdrošināšanas izplatīšanu šādu apdrošināšanas komersantu vai ārvalsts apdrošinātāju filiāļu interesēs:
• AAS „BALTA“ Reģ. Nr. 40003049409, Raunas iela 10, Rīga, LV-1039, Latvija
• If P&C Insurance AS Latvijas filiāle, Reģ. Nr. 40103201449, Republikas laukums 2A, LV-1010, Latvija
• ERGO Insurance SE Latvijas filiāle, Reģ. Nr. 40103599913, Skanstes iela 50, LV-1013, Latvija
• AAS „Baltijas Apdrošināšanas Nams“, Reģ. Nr. 40003494976, Antonijas iela 23, LV-1010, Latvija
• Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle, Reģ. Nr. 40103942087, Vienības gatve 87H, Rīga, LV-1004, Latvija
• ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, Reģ. Nr. 40103595216, Gustava Zemgala Gatve 74A, Rīga, LV-1039, Latvija
• Balcia Insurance SE, Reģ. Nr. 40003159840, Krišjāņa Valdemāra iela 63, Riga, LV-1010, Latvija
8. Iegādājoties OCTA polisi Klientam ir jāiesniedz sekojoša informācija:
8.1. Transportlīdzekļa valsts numuru un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības numuru
8.2. OCTA polises spēkā stāšanas datumu
8.3. Vārdu, Uzvārdu, personas kodu, mob. tālruņa numuru un e-pasta adresi
8.4. Uzņēmuma nosaukumu, reģistrācijas numuru un adresi (ja polisi pasūta Juridiskā persona)
8.5. Pasta adresi (ja polises oriģinālu ir nepieciešams nogādāt pa pastu).
9. IIZI nav atbildīgs par Klienta nepareizu vai kļūdaini noradītu un ievadītu informāciju.
10. IIZI Brokers ir pienākums pēc klienta pieprasījuma apdrošināšanas produkta informāciju bez maksas sniegt arī papīra formā.
11. IIZI izdotās OCTA polises ir iespējams apmaksāt:
11.1. ar kredītkartēm (MasterCard, Visa ) un debetkartēm (Maestro, Visa Electron), ja to izdevējbanka paredz maksājumus internetā;
11.2. izmantojot SWEDBANK, SEB Banka vai Luminor Bank interneta banku;
11.3. ar pārskaitījumu, apmaksājot mūsu priekšapmaksas rēķinu (rēķins tiek sagatavots elektroniski).
12. Ja Klients veicis norēķinu par OCTA, bet OCTA izdošana nav bijusi iespējama un Klients vēlas vēl nenotikušo darījumu atcelt, samaksātā summa Klientam tiek atgriezta 14 dienu laikā pēc Klienta rakstiska (t.sk. e-pasta veidā) pieprasījuma anulēt darījumu, saņemšanas.
13. Citai personai izsniegtas maksājumu kartes un/vai maksājumu kartes datu izmantošana ir pretlikumīga. Par šādu noziedzīgu nodarījumu vainīgā persona var tikt saukta pie atbildības saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.
14. OCTA polises iegāde uzskatāma par veiksmīgu tad, kad polises kopija ir saņemta Klienta norādītajā e-pasta kastītē. OCTA apdrošināšanas spēkā stāšanās laiks ir norādīts OCTA polisē. Ja polise pēc iegādes nav saņemta norādītājā e-pasta adresē, OCTA spēkā esamība jāpārbauda šeit .
15. Saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 20. panta noteikumiem, transportlīdzekļu īpašnieku, valdītāju un turētāju pienākums ir darīt visu nepieciešamo, lai ceļu satiksmē netiktu izmantoti tādi viņa lietošanā esošie transportlīdzekļi, kuriem nav dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē vai uz kuriem attiecas aizliegums piedalīties ceļu satiksmē. Piedalīšanās ceļu satiksmē bez OCTA seguma ir transportlīdzekļa īpašnieka vai tiesīgā lietotāja atbildība.
16. IIZI nav atbildīgs par zaudējumiem, tajā skaitā materiālajiem, kas ir radušies vai var rasties nākotnē Klientam un/vai transporta līdzekļa īpašniekam un/vai tiesīgajam lietotājam un/vai jebkurai trešajai personai:
- sakarā ar zaudējumiem mantai un/vai veselībai;
- kas ir saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, tai skaitā, bet neierobežojot, ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas, Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Biroja, Apdrošināšanas sabiedrību, Maksājumu apstrādes sistēmu un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem;
- kas ir radušies Klientam ievadot kļūdainu, neprecīzu, nepareizu vai maldinošu informāciju;
- kas ir radušies lietotājam norādot nepareizu OCTA polises spēkā stāšanās datumu;
- par zaudējumiem, kas var rasties Klientam, transportlīdzekļa īpašniekam vai tiesīgajam lietotājam sakarā ar pasūtītās apdrošināšanas polises laicīgu neapmaksāšanu, vai nestāšanos spēkā noteiktā termiņā.
17. Veicot polises pirkumu Klients apstiprina, ka par visiem Klientam neskaidrajiem apdrošināšanas jautājumiem Klients ir konsultējies ar IIZI, un izvēlētajā apdrošināšanas variantā tiek pareizi atspoguļotas Klienta patiesās, izvēlētās apdrošināšanas intereses, kā arī galvenās prasības apdrošināšanas līgumam, tai skaitā riski, pret kuriem Klients vēlas apdrošināties, kā arī apdrošināšanas aizsardzības apmērs un pašriska robeža. Veicot pirkumu Klients apstiprina, ka apdrošināšanas nosacījumi ir skaidri un papildus apdrošināšanas nosacījumu paskaidrošana no IIZI puses nav nepieciešama.
18. Polises spēkā stāšanās laiks, polises noteikumi, darbības teritorija, iekļautais apdrošināšanas risku segums, pašrisks un prēmija ir norādīti apdrošināšanas polisē. Ja Klients polisē konstatē neatbilstības, par to nekavējoties ir jāpaziņo IIZI.
19. Personu datu aizsardzība un konfidencialitāte: informācija par Klientu un pasūtījumu portālā tiks izmantota un apstrādāta tikai Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
20. Nododot IIZI rīcībā savu e-pasta adresi un/vai tālruņa numuru, Klients piekrīt saņemt informāciju par polišu beigu termiņiem.
21. Visi strīdi, kas saistīti ar portāla lietošanu, polišu pasūtīšanu un lietošanas noteikumiem, tiek risināti pārrunu ceļā. Ja pārrunu ceļā tas nav iespējams, risinājums tiek meklēts saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.
22. Īpašuma tiesības uz apdrošināšanas polišu cenas aprēķina kalkulatoru (risinājumu / moduli) pieder tikai IIZI Brokers. Satura pavairošana, pārsūtīšana, izplatīšana vai uzglabāšana bez iepriekšējas rakstiskas atļaujas ir aizliegta.
Rīgā, 22.08.2019. |
Klientu sūdzību izskatīšanas kārtība
Mērķis: | Nodrošināt ātru, vienlīdzīgu, taisnīgu un efektīvu sūdzību izskatīšanu. Aprakstīt kārtību, kādā Klienti var iesniegt sūdzības par Brokera sniegtajiem pakalpojumiem. |
Pielietojums: | Noteikt kārtību, kādā Klientiem tiek sniegtas atbildes uz saņemtajām sūdzībām. Sūdzību izskatīšanas procedūra attiecas uz visiem Klientiem un tā ir saistoša visiem Brokera darbiniekiem un Brokera papildpakalpojuma starpniekiem. |
LIETOTIE TERMINI
Brokeris – IIZI Brokers, SIA (turpmāk tekstā – Brokers).
Klients - juridiska vai fiziska persona, kurai ir nodoms noslēgt apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas līgumu, vai kura apdrošināšanas līguma noslēgšanai izmanto Brokera pakalpojumu, apdrošinājuma un pārapdrošinājuma ņēmējs, apdrošinātais vai persona, kurai ir tiesības pretendēt uz apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar Brokera noslēgto apdrošināšanas līgumu, kā arī juridiska vai fiziska persona, kura izmanto citus Brokera sniegtos pakalpojumus.
Atbildīgais darbinieks – Brokera vadītāja norīkots darbinieks, kurš atsevišķa pilnvarojuma ietvaros atbildīgs par sūdzību reģistrēšanu, sūdzību satura izpēti, sūdzību izskatīšanas procesa efektivitātes kontroles, iespējamo interešu konfliktu novēršanas, ziņošanas atbilstību sūdzību izskatīšanas procedūrai un atbildes sniegšanu Klientam. Brokera atbildīgais darbinieks ir arī “atbildīgā persona” saskaņā ar Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma prasībām.
Brokera vadītājs – Brokera valdes pārstāvis, kurš pārstāv uzņēmumu uz statūtu vai pilnvarojuma pamata.
Sūdzība – paziņojums par neapmierinātību ar Brokera veikto apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatīšanu. Par sūdzību šo noteikumu izpratnē nav uzskatāms paziņojums, kurā fiziskai personai nav norādīts vārds, uzvārds un ziņas, kas ļauj nepārprotami identificēt šo personu, un juridiskai personai nav norādīts nosaukums un reģistrācijas numurs.
1. Sūdzību iesniegšanas kārtība
1.1. Sūdzībās norādāmā informācija:
Adresāts: IIZI Brokers, SIA reģ.nr.40003349492;
Iesniegšanas datums un vieta;
Klientu identificējamā informācija:
Juridiskām personām: nosaukums un reģistrācijas numurs, kontaktinformācija – juridiskā adrese, tālruņa nr., elektroniskā pasta adrese;
Fiziskām personām: vārds, uzvārds un personas kods, kontaktinformācija – deklarētā adrese, tālruņa nr. (ja pieejams), elektroniskā pasta adrese (ja pieejama).
Izteiktās sūdzības iemesls, izvirzītais prasījums, to apstiprinošo faktu un apstākļu izklāsts, kas pamato prasību;
Atbildes saņemšanas veids, ja saskaņā ar 1.2. punktu pastāv izvēles iespēja;
Ar sūdzības būtību saistīti dokumenti vai to kopijas;
Sūdzībai jābūt iesniedzēja vai paraksta tiesīgas personas (juridiskām personām) parakstītai.
1.2. Sūdzības tiek pieņemtas sekojošos veidos:
Iesniegšanas veids | Atbildes sniegšanas veids |
Personiski ierodoties Brokera birojā: Vienības gatve 109, Rīgā | E-pastā vai pa pastu (pēc klienta izvēles) |
Rakstiski uz e-pastu birojs@iizi.lv | E-pastā vai pa pastu (pēc klienta izvēles) |
Rakstiski pa pastu uz Brokera adresi: Vienības gatve 109, Rīga, LV- 1058, Latvija | Pa pastu |
1.3. Mutiski izteiktu sūdzību Brokeris lūdz Klientam pašrocīgi noformēt rakstiski, vai var rakstiski fiksēt pati un lūgt Klientu to parakstīt.
2. Sūdzību izskatīšanas noteikumi
2.1. Saņemtās sūdzības izskatīšanu veic un atbildi sūdzības iesniedzējam sniedz Atbildīgais darbinieks.
2.1.1. Atbildīgais darbinieks izskata sūdzību, veic faktu pārbaudi un nepieciešamības gadījumā iesaista citus Brokera darbiniekus.
2.1.2. Brokera darbinieks, par kura darbību ir iesniegta sūdzība, nepiedalās sūdzības izskatīšanā un atbildes sagatavošanā, bet pēc Atbildīgā darbinieka pieprasījuma sniedz paskaidrojumus par sūdzībā norādītajiem faktiem un pretenzijām
2.1.3. Atbildīgais darbinieks informē Brokera vadītāju par sūdzības saturu, pamatotību un veiktajām darbībām, kuras nepieciešams veikt, lai atrisinātu situāciju, kuras dēļ Klientam ir radusies sūdzība, un novērst nākotnē atkārtotu pamatotu sūdzību rašanos.
2.1.4. Ievērojot Brokera vadītāja ieteikumus, Atbildīgais darbinieks sagatavo atbildi Klientam. Pirms atbildes nosūtīšanas, Atbildīgais darbinieks iesniedz to Brokera vadītājam apstiprināšanai.
2.1.5. Brokera vadītāja apstiprinātu atbildi Atbildīgais darbinieks nosūta Klientam, atbilstoši šajā dokumentā aprakstītajai kārtībai.
2.2. Ja sūdzība ir iesniegta par Atbildīgā darbinieka darbību, sūdzības izskatīšanu veic Brokera vadītājs, attiecīgi novēršot interešu konflikta iespējamību sūdzības izskatīšanā.
2.3. Par sūdzību izskatīšanu atbilstoši šai kārtībai un Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likumam atbild IIZI Brokers, SIA atbildīgais darbinieks.
2.4. Saņemot rakstisku sūdzību, Brokeris izskata un pamatotu rakstveida atbildi sūdzības iesniedzējam sniedz:
2.4.1. Ne vēlāk kā divdesmit dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, ja sūdzības izskatīšanai nav nepieciešama papildu pārbaude.
2.4.2. Ja sūdzības izskatīšanai objektīvi nepieciešama ilgāks laiks, Brokeris sūdzību var izskatīt un atbildi sūdzības iesniedzējam sniegt saprātīgā termiņā no sūdzības saņemšanas dienas, rakstiski informējot sūdzības iesniedzēju par termiņa pagarināšanu, norādot termiņa beigu datumu un pamatojumu termiņa pagarināšanai.
2.4.3. Brokeris sniedz pamatotu atbildi uz saņemto sūdzību, izmantojot pēc iespējas vienkāršu un viegli saprotamu valodu, kā arī informē sūdzības iesniedzēju par citām sūdzības izskatīšanas iespējām, ja uz sūdzību sniegtā atbilde pilnībā neapmierina tās iesniedzēja sūdzībā norādītās prasības.
2.5. Brokeris atbildi uz saņemto sūdzību sniedz latviešu valodā. Ja sūdzības iesniedzējs sūdzību iesniedzis citā valodā, apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas izplatītājs, ja tas nerada papildu administratīvos izdevumus, var sniegt atbildi valodā, kādā pie tā vērsies sūdzības iesniedzējs.
2.6. Brokerim savas kompetences un tiesisko iespēju robežās ir pienākums pārbaudīt ar sūdzību saistītos pierādījumus un informāciju.
2.7. Ja sūdzības iesniedzējam ir nepieciešama informācija par sūdzību izskatīšanas procesu, tad pēc sūdzību iesniedzēja pieprasījuma Brokeris sniedz informāciju (rakstiski vai elektroniski).
2.8. Ja Brokeris saņem sūdzību par citu tirgus dalībnieku, bet nav tiesīgs izskatīt to, Brokeris septiņu dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas pārsūta to attiecīgajam tirgus dalībniekam un informē par to sūdzības iesniedzēju.
2.9. Visas sūdzības tiek izskatītas šajā dokumentā noteiktajā kārtībā. Ja sūdzību nevar atrisināt savstarpējās vienošanās ceļā, tad Klientam ir tiesības vērsties apdrošināšanas starpnieka uzraudzības iestādē Latvijas Banka (www.bank.lv) vai Latvijas Republikas tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
2.10. Katru gadu līdz 31. janvārim Atbildīgais darbinieks sagatavo un iesniedz Brokera vadītājam ziņojumu par iepriekšējā gadā saņemto sūdzību izskatīšanas procesa atbilstību šai procedūrai un sūdzību izskatīšanas procesa efektivitāti, kā arī ziņojumā ietver informāciju par sūdzību analīzi un sniedz vērtējumu par sūdzību cēloņiem un veicamajiem pasākumiem sūdzību cēloņu novēršanai.
3. Sūdzību reģistrēšana
3.1. Fizisko personu un juridisko personu individuālo vai kolektīvo rakstveida sūdzību lietvedību kārto atsevišķi no pārējo ienākošo un izejošo dokumentu lietvedības.
3.2. Rakstveida sūdzības saņem un ne vēlāk kā nākamajā darbadienā pēc sūdzības saņemšanas reģistrē speciāli iekārtotā žurnālā.
3.3. Katrai sūdzībai tiek dots reģistrācijas indekss 3-17-1/(sūdzības iesniegšanas gads)/(sūdzības kārtas numurs).
3.4. Reģistrācijas indeksu ieraksta speciāli iekārtotajā žurnālā un uzraksta uz saņemtās sūdzības labās puses apakšējā stūrī. Speciālajā reģistrācijas žurnālā ieraksta:
- informāciju par sūdzības iesniedzēju;
- saņemtās sūdzības reģistrācijas indeksu;
- datumu, kurā tā saņemta;
- lakonisku satura izklāstu un sūdzības iemeslu;
- apdrošināšanas veidu;
- atbildes uz sūdzību nosūtīšanas datumu;
- sūdzības izskatīšanas rezultātu;
- valsti, kurā veikta apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšana, par kuriem saņemta sūdzība.
3.5. Ja iesniedzējs atkārtoti par to pašu jautājumu iesniedz rakstveida sūdzību, tam dod kārtējo reģistrācijas indeksu un blakus norāda iepriekšējās sūdzības reģistrācijas indeksu, kā arī izdara atzīmi “Atkārtoti”.
4. Sūdzību uzglabāšana
4.1. Brokeris glabā informāciju par saņemtajām sūdzībām un sniegtajām atbildēm atbilstoši Brokera iekšējos noteikumos un normatīvajos aktos par dokumentu glabāšanu un arhivēšanu noteiktajām prasībām.
4.2. Katru gadu līdz 31.janvārim tiek apkopotas sūdzības un ar tām saistītie dokumenti, kuriem beidzies glabāšanas termiņš, kā arī sagatavots šo dokumentu saraksts.
5. Noteikumi attiecībā uz Brokera papildpakalpojuma starpniekiem
5.1. Brokeris izskata sūdzības par tā papildpakalpojumu starpnieku reģistrā reģistrēto apdrošināšanas papildpakalpojumu starpnieku veikto apdrošināšanas izplatīšanu.
5.2. Brokera papildpakalpojuma starpnieks, saņemot sūdzību par veikto apdrošināšanas izplatīšanu, to septiņu dienu laikā pārsūta Brokerim, kura apdrošināšanas papildpakalpojumu starpnieku reģistrā ir reģistrēts un rakstveidā informē sūdzības iesniedzēju par saņemtās sūdzības pārsūtīšanu.
6. Nobeiguma noteikumi
6.1. Ikvienai fiziskai un juridiskai personai ir tiesības griezties uzņēmumā ar individuālām vai kolektīvām rakstveida sūdzībām un saņemt atbildi šajos noteikumos paredzētajā kārtībā.
6.2. Sūdzību izskatīšana ir bez maksas.
6.3. Uz sūdzību netiek atbildēts, ja nav ievēroti punktā 1.1. minētie noteikumi.
6.4. Brokeris nodrošina sūdzības iesniedzēja sniegtās informācijas un sūdzības iesniedzēja personīgās informācijas aizsardzību, atbilstoši Brokera informācijas sistēmas aizsardzības procedūrā noteiktajām prasībām.
6.5. Brokerim bez sūdzības iesniedzēja rakstiskas piekrišanas nav tiesību izpaust trešajām personām sūdzības saturu un iesniedzēja identitāti, ja vien to Brokerim tieši par pienākumu neuzliekt Latvijas republikas spēkā esošie normatīvie tiesību akti un tikai tajos noteiktajos gadījumos un kārtībā.
Pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas apdrošināšanas produkta informāciju (piedāvājumu,polisi), rēķinu par noslēgto polisi un citus apdrošināšanas dokumentus var saņemt bez maksas papīra formā IIZI Brokers birojā.
KONTAKTI
Adrese: | Vienības gatve 109, Rīga, LV-1058, Latvija |
Tālr.: | +371 6750 0063 |
Fakss: | + 371 6750 0062 |
E-pasts: | birojs@iizi.lv |
Darba laiks: | P – Pk. 8:30 – 17:30 |
- Plašs OCTA cenu salīdzinājums;
- Vienmēr laicīgs atgādinājums par OCTA beigām;
- Ērtākā OCTA atjaunošana - pāris klikšķu un atjaunotā OCTA apdrošināšana būs Tavā kabatā.
Lai kā mums to negribētos atzīt, ceļu satiksmes negadījumi ir mūsdienu neatņemama sastāvdaļa. Kā no tiem izvairīties? Galvenais padoms – pārvietojies uzmanīgi, kā arī regulāri seko līdzi sava transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim. Taču, lai cik uzmanīgi mēs nebūtu, dažkārt no neveiksmīgām situācijām izvairīties tā arī nav iespējams. Šādos brīžos nereti mēdz gadīties arī ievērojami zaudējumi. Risinājums? Piemērota apdrošināšana!
OCTA ir sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. Šis apdrošināšanas veids ir obligāts ikvienam motorizētā transportlīdzekļa īpašniekam, kas piedalās ceļu satiksmē ES valstu, kā arī EEZ zonas (Islande, Norvēģija, Šveice, Lihtenšteina) teritorijā.
OCTA polise sedz transportlīdzekļa īpašnieka vai tiesīgā lietotāja ceļu satiksmes negadījumā radušos zaudējumus, ja transportlīdzekļa vadītājam gadījies tos nodarīt apkārtējiem cilvēkiem vai to mantai. Atlīdzības limits par personai nodarītajiem zaudējumiem ir 5 000 000 eiro, bet par mantai radītiem zaudējumiem - līdz 1 000 000 eiro par katru gadījumu.
OCTA cenas IIZI saņem tieši no apdrošināšanas kompānijām ar automatizētu servisu palīdzību. Cenas, tieši tādas, kā saņemam no katra apdrošinātāja, piedāvājam arī Tev. IIZI cenai nepievieno papildus starpniecības maksu, kā arī nepiemēro citas slēptās izmaksas, piemēram, maksājuma apstrādes vai polises piegādes maksu.
OCTA polise nodrošina atlīdzību divos segmentos – zaudējumiem, kas nodarīti personām un zaudējumiem, kas nodarīti mantai. OCTA apdrošināšana kompensē šādus mantiskos zaudējumus:
- Transportlīdzekļa bojājumus un bojāeju;
- Transportlīdzekļa evakuēšanu;
- Remontu ēkām un būvēm, kas bojātas ceļu satiksmes negadījumā;
- Videi radīto kaitējumu.
Savukārt, ja runājam par personai nodarītajiem kaitējumiem, OCTA apdrošināšana nodrošina kompensāciju, ja cietušajai personai nepieciešama:
- Ārstēšana, rehabilitācija vai diagnostika;
- Ārstniecisko līdzekļu un/ vai medikamentu iegāde;
- Protezēšana vai palīgierīču iegāde/ noma.
Papildus tam, kompensācija tiek izmaksāta arī par darba spēju zudumu. Savukārt, ja negadījums izraisījis kādas personas, kas bijis apgādnieks, nāvi, tās apgādājamajiem tiks izmaksāta kompensācija, kā arī atlīdzināti apbedīšanas izdevumi. Kompensācija tiek izmaksāta arī par morālo kaitējumu, piemēram, ja cietušā persona tikusi sakropļota vai kļuvusi par invalīdu.
Lai OCTA polises iegāde būtu īpaši ērta un vienkārša, pie mums, IIZI, pieejams OCTA kalkulators. Pateicoties šim rīkam, piemērotākā OCTA polise var tikt iegādāta dažu minūšu laikā. Tev tikai atliek ievadīt svarīgāko informāciju par savu transportlīdzekli, lai iegūtu Tev piemērotākos un izdevīgākos piedāvājumus.
Tā kā OCTA polises ir obligāts apdrošināšanas veids, tās esamība regulāri tiek pārbaudīta. Pārbaudīt OCTA polisi var:
- Ceļu policija reidu laikā;
- Valsts robežsardze situācijās, kad tiek šķērsota valsts robeža;
- Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts tehniskās uzraudzības inspekcija, veicot transportlīdzekļa pārbaudi tehniskās apskates laikā.
Par OCTA polises neesamību tiek piemērots visai bargs sods – tas var pārsniegt 100 eiro. Turklāt, ņemot vērā, ka negadījumu laikā OCTA polise ļauj izvairīties no būtiskiem finansiāliem zaudējumiem, šis apdrošināšanas veids ir vairāk nekā pašsaprotams.
Piemērojot OCTA polises cenu, tiek ņemta vērā arī Tava Bonus Malus klase. Kopumā Bonus Malus sistēma sevī ietver 17 klases. Pirmo reizi iegādājoties OCTA polisi, klientam tiek piemērota 6. Bonus Malus klase, taču, ja transportlīdzekļa vadītājs neizraisa ceļu satiksmes negadījumus un tam nav iestājušies apdrošināšanas gadījumi, Bonus Malus klase tiek palielināta. Jo augstāka Bonus Malus klase, jo lielāka atlaide tiks piešķirta Tavai OCTA polisei. Bonus Malus sistēma tiek atjaunota reizi gadā – 15. septembrī.
Iegādājoties OCTA polisi, aktuāls jautājums ir – cik tā izmaksās? Ja arī Tevi interesē lētas OCTA polises, ņem vērā, ka to cenu var ietekmēt ne tika Bonus Malus sistēma, bet arī citi parametri, piemēram:
- Apdrošināšanas termiņš – OCTA apdrošināšana pieejama gan uz 1, 3, 6 vai 9 mēnešiem, gan uz gadu. Jo lielāks apdrošināšanas termiņš, jo mazāk polise maksās;
- Vieta, kurā transportlīdzeklis tiek reģistrēts – tā kā lielākās pilsētās (piemēram, Rīgā, Daugavpilī, Liepājā) satiksme ir daudz intensīvāka un iespēja nokļūt ceļu satiksmes negadījumā – lielāka, OCTA cenas mazpilsētās ir zemākas;
- Transportlīdzekļa masa – jo tā lielāka, jo vairāk polise izmaksās;
- Transportlīdzekļa vadītāja juridiskais stāvoklis – OCTA polise fiziskām personām pieejama lētāk nekā juridiskām personām.
Šie ir ļoti būtiski, taču ne vienīgie parametri, kas ietekmē apdrošināšanas cenu. Precīzu summu, cik Tev izmaksās OCTA polise, palīdz noteikt mūsu izveidotais OCTA kalkulators, kurā varēsi atrast sev piemērotāko polisi vien pāris minūšu laikā.